האם הקואליציה העירונית בדרך למשבר? המתיחות סביב חבר המועצה יצחק נסימי מעוררת סימני שאלה
המתיחות בתוך הקואליציה העירונית ממשיכה לעורר עניין, לאחר שחבר מועצת העיר ויו"ר הנהלת המתנ"ס, יצחק נסימי, לא הוזמן לטקס הסרת הלוט להנצחת רבי יצחק רוקח ז"ל פרויקט שלדבריו היה בין יוזמיו המרכזיים וקודם על ידו עד לאישור פה אחד במועצת העיר

הרקע לאירוע מגיע ימים ספורים לאחר ישיבת מועצת העיר האחרונה, שבה מתח נסימי ביקורת על התנהלות העירייה בכל הנוגע לפרויקט הציליות בפארקים. במהלך הדיון אמר כי: "מנכ"ל שלא יודע להציב ציליות בפארקים, לא ידע לנהל גם את פרויקט הפינוי-בינוי." הדברים הובילו לעימות מילולי עם חלק מחברי הקואליציה, כאשר נסימי השיב כי מדובר בביקורת עניינית והדגיש: "יש נורמות מקצועיות שאסור לנו, כנבחרי ציבור, להתעלם מהן. זהו דיון ענייני, ולא אישי."

כעת, ישנם גורמים במערכת הפוליטית המקומית הסבורים כי אי-הזמנתו לטקס אינה מקרית, אלא עשויה להיות קשורה לאותה מחלוקת שנרשמה בישיבת המועצה. גם בפרסומים שעלו היום בכלי תקשורת מקומיים הועלתה האפשרות כי לא מדובר בתקלה טכנית בלבד, אלא במהלך בעל משמעות פוליטית.
האירועים האחרונים מעלים שאלות באשר ליציבות הקואליציה העירונית, הנשענת כיום על רוב מצומצם של שבעה חברי קואליציה מול שישה חברי אופוזיציה. במצב כזה, כל שינוי במאזן הכוחות עשוי להשפיע על יכולתה של הקואליציה לקדם החלטות ולשמור על יציבותה.
בשלב זה, יצחק נסימי לא הודיע על כל צעד פוליטי, אולם במערכת הפוליטית המקומית כבר עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות ושואלים האם מדובר במשבר נקודתי שיסתיים במהרה, או בתחילתו של משבר רחב יותר שעשוי להשפיע על הרכב הקואליציה.
פנינו לקבלת תגובת כלל הגורמים המעורבים. ככל שתתקבלנה תגובות, הן יפורסמו במלואן.

תגובות
טוען...